راز لاغری با جادوی سرکه انگور!!!

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

مقدمه

سرکه طبیعی انگور به دلیل عطر و طعم بی نظیرش به طور گسترده ای به عنوان بخشی از دستور پخت غذا استفاده می شود. سرکه به غذا اسیدیته و عطر خاصی می بخشد. اما از آنجایی که سرکه کالری کمی دارد، به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن استفاده می شود که یکی از فواید سرکه انگور است. سرکه انگور در دو نوع موجود است. نوع سنتی و تجاری. سرکه سنتی بسیار نادر است زیرا در این نوع سرکه به جای کمیت بر کیفیت تمرکز می شود. بنابراین برای تولید یک بطری سرکه مرغوب حدود 5 سال قبل از مصرف زمان لازم است.

انواع سرکه انگور طبیعی

سرکه انگور یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین سرکه ها در بین ایرانیان است که در انواع مختلفی تهیه می شود. در ادامه با انواع سرکه انگور آشنا می شویم:

  1. سرکه سفید: این نوع سرکه از انگور سفید تهیه می شود. در بیشتر موارد در آشپزی به عنوان افزودنی و همچنین در تهیه سس، ماریناد و سالاد استفاده می شود.
  2. سرکه قرمز: این نوع سرکه از انگور قرمز تهیه می شود و در پخت و پز و تهیه سس، ماریناد و سالاد استفاده می شود.
  3. سرکه خامه ای: این نوع سرکه انگور از ترکیب سرکه انگور و خامه تهیه می شود و به عنوان طعم دهنده عالی برای غذاهای سنتی مانند کله پاچه، کورمزابزی و … استفاده می شود.
  4. سرکه سیاه: این نوع سرکه از انگور سیاه تهیه می شود و به دلیل طعم خاص و شیرینی که دارد در تهیه دسر و شیرینی نیز استفاده می شود.
  5. سرکه انگور بدون الکل: این نوع سرکه سالمتر از سرکه های الکلی است زیرا الکل ندارد.

همچنین در برخی مناطق سرکه انگور را با افزودن مواد دیگری مانند روغن های گیاهی، سبزیجات و ادویه ها تهیه می کنند که ترکیبات مختلفی به آن افزوده و طعم و عطر خاصی به آن می بخشد.

فواید و خواص جادویی سرکه طبیعی انگور

سرکه انگور، عالی برای کاهش وزن

از آنجایی که این سرکه حاوی کالری کمی است، برای افرادی که در برنامه کاهش وزن هستند مناسب است. غذاهای پخته شده با سرکه منجر به افزایش وزن نمی شوند. افزودن سرکه به غذا باعث می شود بعد از غذا احساس سیری کنید و در طولانی مدت جذب کالری را کاهش دهید. سرکه همراه با رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی به شما کمک می کند ظرف یک ماه 500 گرم وزن کم کنید. برای کاهش وزن می توانید روزی سه بار یک قاشق چای خوری سرکه را با یک فنجان آب مخلوط کرده و بنوشید.

سرکه انگور طبیعی برای کمک به کنترل اشتها

یکی از مشکلاتی که افرادی که رژیم لاغری دارند یا دیابت دارند، مشکل در کنترل اشتهایشان است. سرکه می تواند با کنترل اشتها به این امر کمک کند.

کالری کم:

به عنوان یک ماده غذایی، سرکه ایده آل حاوی کالری کمی است. بنابراین برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند و مجاز به مصرف کالری زیاد نیستند ایده آل است.

سرکه انگور عالی برای دیابت نوع 2

دیابت نوع 2 نوعی دیابت است که بیشتر افراد دارای اضافه وزن از آن رنج می برند. چربی بدن مانع از عملکرد صحیح انسولین برای کنترل قند خون می شود. سرکه می تواند به کاهش وزن و بهبود واکنش انسولین در همان زمان کمک کند.

اثر مثبت سرکه انگور بر پاسخ انسولین

برخی از مطالعات نشان داده اند که سرکه حاوی ترکیبات طبیعی است که تأثیر مثبتی بر پاسخ انسولین دارد. به عبارت دیگر این ماده برای تثبیت سطح قند خون نیز مفید است. برای تنظیم قند خون یک قاشق چای خوری سرکه را در یک فنجان آب حل کرده و سه بار در روز (نیم ساعت قبل از غذا) به مدت سه ماه بنوشید.

سرکه انگور برای بهبود متابولیسم کبد

کبد محل تولید انسولین است. یکی از عواملی که باعث می شود انسولین تولید نشود، زمانی است که متابولیسم دچار مشکل است. سرکه طبیعی انگور می تواند به بهبود متابولیسم کبد برای تولید مناسب انسولین کمک کند.

سرکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان است

برخی تحقیقات گزارش داده اند که سرکه حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که به طور موثر با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و همزمان سیستم ایمنی را تقویت می کند.

سرکه انگور برای قلب مفید است

مقدار پتاسیم موجود در سرکه بسیار زیاد است، در حالی که میزان سدیم آن نسبتاً کم است. در واقع یکی از فواید سرکه افزایش سلامت قلب است.

با سرکه طبیعی انگور با عفونت مبارزه کنید

شرایط التهابی شرایط آسانی برای مقابله نیست زیرا می تواند بر سایر قسمت ها تأثیر بگذارد. سرکه حاوی خواصی است که می تواند به عنوان یک ضد التهاب عمل کند و به مبارزه با التهاب کمک کند.

سرکه برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی

همه غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای مبارزه با رادیکال های آزاد مفید هستند و می توانند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کنند و سرکه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مقابله با اختلالات متابولیک

برخی از اختلالات متابولیک می توانند بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارند و باعث ایجاد شرایطی مانند دیابت و تجمع کلسترول شوند. آنتی اکسیدان های قوی و برخی ترکیبات طبیعی وجود دارد که می تواند به مبارزه با این شرایط کمک کند.

سرکه انگور برای کاهش خطر سکته قلبی

فشار خون پایین می تواند باعث بسیاری از اختلالات کشنده شود که یکی از آنها حمله قلبی است که در آن قلب مجبور به تپش خیلی سریع می شود.

سرکه انگور برای پیشگیری از سکته مغزی

هنگامی که خون در جای مناسب جریان طبیعی نداشته باشد، سکته مغزی رخ می دهد و دلیل بروز آن کاهش دسترسی به اکسیژن به مغز است. سرکه می تواند به از بین بردن عواملی که جریان خون را کاهش می دهند و از سکته مغزی جلوگیری می کند کمک کند.

سرکه برای افزایش کلسترول خوب

کلسترول خوب یا HDL برای سلامت قلب ضروری است. کلسترول خوب تعادلی بین کلسترول بد یا LDL ایجاد می کند که می تواند منجر به لخته شدن خون در شریان ها و سیاهرگ ها یا اختلالات گوارشی شود.

سرکه انگور طبیعی انگور سرشار از پکتین است که جذب غذا و مایعات را در روده کاهش می دهد و با عبور آهسته از دستگاه گوارش کلسترول را از بین می برد. برای کاهش کلسترول بد خون، یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب حل کرده و 3 بار در روز (قبل از غذا) به مدت 3 ماه میل کنید.

سرکه انگور برای جلوگیری از تشکیل رسوب

رسوب مواد در واقع یکی از عواملی است که می تواند باعث حمله قلبی و سکته شود. علت اصلی تجمع رسوب وجود مقدار زیادی LDL است. همانطور که قبلا ذکر شد، سرکه با افزایش کلسترول خوب یا HDL، سطح LDL را متعادل می کند.

سرکه انگور برای افزایش تولید گلبول های قرمز

گلبول های قرمز برای توزیع مواد مغذی و اکسیژن در سراسر بدن ضروری هستند. سرکه به افزایش تولید گلبول های قرمز کمک می کند.

سرکه انگور برای مبارزه با کم خونی

کم خونی ناشی از کمبود آهن است که در آن گلبول های قرمز برای رفع نیازهای بدن تولید نمی شوند. همانطور که قبلا ذکر شد، سرکه می تواند تولید کافی گلبول های قرمز خون را با مبارزه با کم خونی تضمین کند.

 

سرکه انگور حاوی عوامل ضد باکتری است

یکی از ویژگی های عالی سرکه محتوای بالای آن از عوامل ضد باکتری است که در مبارزه با عفونت ها موثر است.

 

سرکه انگور برای گلودرد

سرکه یک ضد عفونی کننده است و با باکتری ها مبارزه می کند، بنابراین می توانید از آن برای درمان گلودرد استفاده کنید. برای درمان گلودرد، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک فنجان آب گرم حل کرده و روزی 4 بار بنوشید.

 

سرکه طبیعی انگور برای مبارزه با گوش درد

سرکه دارای قدرت ضد باکتریایی است، بنابراین می تواند با باکتری های استرپتوکوک و استافیلوکوک که باعث گوش درد می شوند مبارزه کند. در صورت عفونت گوش لاله گوش را با سرکه پر کنید و سر خود را به مدت 1 دقیقه نگه دارید تا سرکه بیرون نیاید سپس مایع را تخلیه کرده و با دستمال تمیز خشک کنید. این کار را دو تا چهار بار در روز انجام دهید تا درد و تب برطرف شود. اما اگر پرده گوش شما پاره شده است، مایعی در گوش خود نریزید.

سرکه برای مبارزه با پوکی استخوان

افزودن سرکه به غذا باعث افزایش حلالیت و جذب کلسیم می شود. اسید استیک سرکه تغییرات سلول های استخوانی را در دوران یائسگی کاهش می دهد و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

سرکه برای پوست

یکی از عفونت هایی که سرکه باید با آن مقابله کند مشکلات پوستی است. اما برای درمان فقط باید روی پوست مالیده شود.

محلول طبیعی برای آفتاب سوختگی

آیا با آفتاب سوختگی مشکل دارید؟ سرکه را به صورت موضعی برای التیام نواحی حساس و سوخته بمالید و همزمان روند بهبود را تسریع کنید.

سرکه برای درمان خانگی خارش پوست

عواملی هستند که منجر به خارش پوست می شوند، از حشرات گرفته تا آلرژی. با این حال، قبل از پرداختن به ریشه مشکل، استفاده موضعی از سرکه طبیعی انگور برای تسکین علائم بسیار مفید است.

خواص ضد پیری سرکه

خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند اثرات مضر رادیکال های آزاد را که عامل اصلی پیری هستند خنثی کند. سرکه حاوی بتاکاروتن طبیعی است که با پیری مبارزه می کند.

نتیجه ‌گیری:

سرکه انگور به عنوان یک ماده غذایی و دارویی مهم با ویژگی‌های ضد‌میکروبی، ضد التهابی و غنی از مواد مغذی شناخته شده است. استفاده از آن در آشپزی و درمان‌های سنتی به دلیل خواص بسیاری که دارد، به‌طور گسترده مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال، قبل از استفاده از سرکه انگور به عنوان درمان یا مکمل غذایی، توصیه می‌شود که با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.